Maestro Nieuwendijk 2.0

Op zaterdag 25 mei 2024 hopen wij Nieuwendijk opnieuw te verrassen met het grootse en ludieke muzikaal evenement Maestro Nieuwendijk 2.0; de lokale versie van het bekende en succesvolle AVRO/TROS Tv-programma. Na het grote succes uit 2017, waar we voor het eerst een Maestro concert georganiseerd hebben, is het tijd voor een vervolg!

Vijf bekende lokale gezichten zullen op zaterdagavond 25 mei in de sporthal bij het Tavenu strijden om de felbegeerde Maestro-titel. Ze zullen met hun dirigeerstok ‘Maestro-orkest O.N.S.’ heelhuids door verschillende muziekstukken moeten loodsen. Vooraf hebben ze een korte basistraining gehad van dirigente Anneke Konings-Kros en de uiteindelijke uitvoering zal worden beoordeeld door een kundig jury comité. Net als in het Tv-programma worden er van de training beelden gemaakt en de meest hilarische stukken worden op de avond getoond als de kandidaat aan de beurt is. Tijdens de uitvoering zullen camera’s en beeldschermen aan het publiek tonen wat het orkest ziet; De Maestro aan het werk. Wordt het een spetterend optreden of een martelgang voor dirigent en/of orkest? Voor het publiek kan het in ieder geval niet stuk!

Kaarten zijn te koop bij Tavenu, Coop, via info@fanfare-ons.nl en via de leden!

De voorbereidingen zijn in volle gang: