ONS Jeugdorkest

ONS Jeugdorkest is in november 2003 opgericht. Door dit orkest bieden we jonge en beginnende muzikanten de mogelijkheid om ervaring op te doen met het samen muziek maken. Op deze manier kunnen ze tevens makkelijker doorstromen richting het fanfare orkest.

Waar ONS Jeugdorkest in 2003 begon met een klein clubje jonge muzikanten is het ledenaantal nu ruim verdubbeld en bestaat het uit een mooie groep beginnende muzikanten. Het feit dat ONS Jeugdorkest zo sterk gegroeid is, is mede te danken aan de muzikale samenwerking met de Nieuwendijkse basisschool “De Regenboog”. Zo kunnen de leerlingen uit groep 5 zich opgeven voor ONS-e blazersklas. Ze kiezen een blaasinstrument en oefenen vervolgens gezamenlijk onder leiding van onze dirigente Anneke Konings-Kros. Samen leren ze het instrument te bespelen en de beginselen van het noten lezen. Na de blazersklas gaan deze jonge muzikanten dan hopelijk verder met het volgen van individuele lessen en stromen ze in bij ONS Jeugdorkest.

Naast repeteren en optreden, worden er ook nog andere leuke dingen georganiseerd voor de jeugdleden. Zo gaan we o.a. bowlen én vieren we ieder jaar Sinterklaas. ONS Jeugdorkest staat onder leiding van Monique Kruijdenberg. Ben je nieuwsgierig geworden? Wij repeteren elke woensdagavond van 18:30 tot 19:25 uur in ONS Huis. Kom dan gerust een kijkje nemen.